تنش در مسجدالاقصی؛ محور گفتگوی تلفنی اردوغان با هرتزوگ-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تنش در مسجدالاقصی؛ محور گفتگوی تلفنی اردوغان با هرتزوگ

رئیس جمهور ترکیه درباره حملات اخیر نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و تنش‌ها در غزه و لبنان تلفنی با رئیس این رژیم گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 09
کد خبر: ۱۷۸۹۷۹

به گزارش راهبرد معاصر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر، بر ضرورت جلوگیری از تشدید تنش‌ها در نوار غزه و لبنان تأکید کرد.

 

اردوغان در این تماس تلفنی به هرتزوگ گفت: غیر ممکن است ترکیه در قبال اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات ضد مسجدالاقصی سکوت کند.

 

اردوغان تصریح کرد: امنیت مسلمانان برای انجام مراسم عبادی و برگزاری اعتکاف که از ۱۱ آوریل ماه جاری آغاز می‌شود، باید تضمین شود. وی تأکید کرد: فراخوان یهودیان افراطی برای حمله به مسجدالاقصی، واکنش‌ها به آن را تشدید می‌کند و باعث ایجاد ناآرامی می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده